"Cine suntem noi de fapt? Daca ne-am numi simplu, cu o expresie mai veche, atei sau necredinciosi, sau imoralisti, ar mai fi mult pana sa credem ca ne-am definit; suntem toate acestea trei, intr-un stadiu prea intarziat ca sa se poata intelege, ca voi, domnii mei curajosi, sa puteti intelege ce simte cineva intr-o asemenea stare. Nu! Nu mai simtim amaraciunea si patima celui care s-a smuls, care din necredinta sa trebuie sa-si croiasca singur un crez, un scop, un martiriu! Ne-am tabacit, am devenit reci si aspri in intelegerea ca lucrurile nu se petrec deloc dumnezeieste pe lume, ba nici macar rational, indurator sau drept dupa legile omenesti; stim, lumea in care traim este nelegiuita, imorala, neomenoasa - ne-am talmacit-o mult prea multa vreme fals si mincinos, dar din dorinta si vointa veneratiei noastre, cu alte cuvinte dintr-o nevoie. Pentru ca omul este o vietate care venereaza! Dar si o vietate banuitoare, iar ca lumea nu valoreaza ceea ce am crezut, este poate lucrul cel mai sigur pe care neincrederea noastra l-a dobandit in sfarsit." Friedrich Nietzsche

Un comentariu:

  1. am stat si eu in Iasi anul trecut. Nu stiu daca veneam intre voi (pt. ca sunt mai pacifist de fel) insa in mod sigur va filmam. Oricum cred ca sunteti indreptatiti sa raspundeti violent la violenta autritatilor

    RăspundețiȘtergere