Barierele impuse libertatii de circulatie sunt in ascensiune
In aceste zile, nu doar migrantii si cei fara acte sunt chestionati de autoritati, ci si muncitori a caror situatie este precara sau tineri stigmatizati; toti sunt fortati sa permita controale de identitate si verificarea documentelor lor in baza simplei lor aparente fizice.
Trimite vestea mai departe si fii vigilent
Guvernele incearca sa legitimeze ascensiunea controlului si supravegherii sferei sociale in fiecare zi, crescand importanta acordata legislatiei securitatii.
Prin acest mecanism este incurajat denuntul barbatilor, femeilor si copiilor fara statusul de imigranti ilegali, in cadrul serviciilor publice, in banci si chiar la locurile de munca.
Somerii si cei cu o situatie financiara deplorabila sunt monitorizati, incriminati si penalizati; comunitatile sunt divizate, exista oameni arestati prin scoli, cei care comit asa-zisa "crima a solidaritatii" sunt pedepsiti, iar comunitatile care opun rezistenta sunt desfiintate.
Este timpul sa opunem rezistenta "managementului european al migratiei"
Dupa o calatorie care a durat luni de zile, migrantii din Calais care incearca sa intre in UK sunt hartuiti, vanati, sau deportati. Distrugerea taberei pentru migranti "Jungle", si inchiderea sistematica a tuturor cailor de solidarizare de catre o politie inumana, i-a fortat pe migranti sa ajunga pe strazi si sa devina astfel mult mai expusi persecutiei.
In politica europeana a "managementului migrantilor", frontiera inseamna turn de control si sarma ghimpata, iar migrantii sunt redusi la simple "bonuri de ordine". Pentru a-si atinge obiectivele, Agentia Europeana Frontex - inarmata si detinatoare a unor puteri considerabile - executa o vanatoare lipsita de mila a migrantilor din zonele maritime, cat si din cele aeriene si terestre. Aceasta ii forteaza inevitabil pe migranti sa caute rute de acces alternative, dar fatale ( 1,508 morti inregistrati la frontierele Uniunii Europene doar in 2008).
Libertatea de circulatie este interzisa si reprimata in mod violent: orice acces in Europa este respins. Dreptul de a locui, de a munci, de a avea o existenta decenta a acelora care vor sa-si reconstruiasca vietile sau sa li se alature familiilor lor din Europa, sunt facute praf de legislatia europeana:
Reglementarea Dublin II permite respingerea sistematica a cautatorilor de azil inca de la prima tara de intrare, unde li s-au inregistrat amprentele (in asa-zisa data de baze EURODAC). Din acest motiv Grecia , punctul principal de acces in Europa, conform Conventiei Europene a Drepturilor Omului, permite accesul a doar 0,03% din cautatorii de azil.
Directiva Europeana de Reintoarcere "armonizeaza" durata detentiei imigrantilor, permitand pana la 18 luni de arest (cu exceptia UK care a optat pentru o perioada nedefinita de arest).
Intre timp, noul Stockholm Programme, a negociat cu 27 de Ministere de Interne, sa inaspreasca masurile existente. Sub pretextul Razboiului Anti-Tero, statele UE maresc gradul de represiune si de control social.
Partile vinovate
Cand lupta impotriva imigratiei devine o afacere, deportarea, detentia si restul arhitecturii de securitate devin o sursa majora de profit. Barbati si femei isi construiesc centrele de detentie care urmeaza sa-i inchida, curata garile si trenurile in care sunt monitorizati si arestati. Sunt redusi la o simpla forta de munca, una care poate fi culeasa si folosita fara mila. Cinismul nu are frontiere...
LIBERTATEA DE CIRCULATIE ESTE AMENINTATA DE SIMPLA EXISTENTA A FRONTIERELOR.
NO BORDERS RESPINGE SI INTENTIONEAZA SA LUPTE IMPOTRIVA AFACERILOR DETENTIILOR SI DEPORTARILOR ORCHESTRATE DE EUROPA, CARE NE CALCA IN PICIOARE LIBERTATEA DE A MIGRA SI DE A DOMICILIA.
LIBERTATE DE CIRCULATIE SI DE DOMICILIERE PENTRU TOTI!!!
SAMBATA, 15 MAI 2010, CHEMAM TOATA LUMEA SA PARTICIPE LA O ZI DE ACTIUNE IN MASA IMPOTRIVA ACTORILOR POLITICI, ECONOMICI, INSTITUTIONALI SI IDEOLOGICI CARE ISI IMPARTASESC PROFITURILE IN SPATELE UNEI EUROPE SECURIZATE SI REPRESIVE.
FARA GRANITE! FARA NATIUNI!
INFORMATII SI ACTUALIZARI:
http://parisactionday.noblogs.org/
noborderparis@riseup.net
GARA DE NORD: UN PUNCT DE REPER!
In apropiere de Gara de Nord din Paris se afla o frontiera franco-britanica. Pentru a ajunge la Londra in Eurostart, trebuie sa prezinti un certificat de transport si un buletin, sau un pasaport. Altfel spus, administratia acestei gari prefigureaza maniera in care sunt organizate rutele feroviare. Accesul catre trenurile internationale este inchis, la fel ca si accesul catre trenurile care se deplaseaza inspre suburbii. fara certificat de transport, nu se poate calatori.
Lupta pentru deschiderea frontierelor trece asadar prin Paris. In apropiere de Gara de Nord, putem lupta pentru libertatea de circulatie si pentru celelalte drepturi asociate. Aceasta revendicare nu ii intereseaza doar pe cei fara acte si pe cei de origine straina, ci si pe toti indivizii limitati in deplasarile lor de costurile prohibitive de transport. Din acest punct de vedere, putem construi convergente de interese intre diferite paturi ale populatiei. Aceasta se poate face intarind luptele pentru gratuitatea transportului si pentru deschiderea frontierelor. Obtinerea gratuitatii permite obtinerea posibilitatii de a te deplasa si de a se favoriza egalitatea in ceea ce priveste autoritatea capitalului care guverneaza asupra calatoriilor. Controlul certificatelor de transport ar lua sfarsit. Vanatoarea impotriva celor fara acte si-ar pierde rostul.
Gara de Nord, precum si celelalte locuri publice din capitala, este puternic securizata: sunt prezenti intotdeauna gabori, soldati, sunt instalate camere de supraveghere. Aceasta banalizare a ordinii securizate nu ramane insa fara consecinte asupra tuturor persoanelor declarate indezirabile permanent, sau momentan. Actorii marilor evenimente din capitala, bine cunoscutii "golani ai suburbiilor" (les lascars de banlieues - exista o animatie franceza celebra "Lascars"*) nu sunt cei bine veniti. CRS ( Compania Republicana de Securitate) ii asteapta la iesire si ii trimit inapoi in orasele lor. Atunci, inca odata, libertatea de circulatie este impiedicata, dar in acel caz este impiedicata pentru securitatea burghezilor care se bucura de castigarea campionatului mondial de fotbal de catre echipa nationala, sau pentru a evita distrugerile pe care acesti navetisti, huligani (banlieusards) le fac in timpul manifestatiilor. Aceasta ordine securitara si mijloacele prin care este aplicata sunt de asemenea utilizate pentru a-i vana pe cei fara acte. Si in acest caz, putem incrucisa luptele impotriva supravegherii-video si impotriva ordinii securitare in general cu luptele pentru imbunatatirea situatiei tuturor celor fara acte. Putem spera ca aceste convergente vor relansa miscarile impotriva Vigipirate ( sistem de alerta al securitatii nationale), care sunt astazi in expectanta.
Administratia Garii de Nord vine la pereche cu privatizarea SNCF. Aceasta administratie, inspirata de aceea a aeropoartelor, este construita in asa fel incat sa permita garilor sa achizitione trenuri de la diferite companii private. Va trebui asadar ca accesul pe peroane sa fie puternic controlat. La fel ca si pe aeroport, niciun pasager nu va avea acces la tren fara sa detina un certificat de transport ( pasaport, bilet, etc. / in acest caz "titre de transport" - un document care face dovada faptului ca respectiva calatorie a fost platita). De asemenea, pentru transportul bagajelor sale va trebui sa fie platit un serviciu "de specialitate".
A lupta pentru un spatiu liber - fara controale din moment ce transporturile ar fi gratuite iar frontierele deschise - permite in egala masura o opozitie fata de privatizarea cailor ferate. Din acest punct de vedere, putem incerca sa construim convergente de interese cu organizatiile de muncitori feroviari care lupta impotriva provatizarii SNCF (Societatea Nationala a Cailor Ferate Franceze).
In concluzie, Gara de Nord poate deveni un punct de reper in care luptele, diferite in aparenta, s-ar putea incrucisa si ar putea incepe sa dezvolte raporturi de forta semnificative, traversate si fondate de solidaritatea concreta si activa si purtatoare de perspective dezbinatorii ale ordinii sociale actuale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu